De implementatie van Salesforce vereist een duidelijk plan en professionele aanpak
Salesforce Optimalisatie
Salesforce heeft afgelopen jaren een flinke groei in marktaandeel gerealiseerd. Er zijn steeds meer bedrijven die de voordelen van werken met Software as a Service omarmen en overstappen naar 'Cloud based' werken. Toch horen we regelmatig ook minder positieve ervaringen. Bedrijven of organisaties die er niet in slagen de verwachtingen waar te maken. Salesforce implementaties die niet goed van de grond komen of gebruikers die toch vast blijven houden aan hun eigen ingesleten werkwijzen.
Salesforce vereist geen installaties en je hebt in 5 minuten een eigen Salesforce omgeving. De implementatie van iedere applicatie vereist echter wel een duidelijk plan en professionele aanpak, Salesforce vormt hierop geen uitzondering. Wat wil je met de applicatie bereiken, welk probleem ga je oplossen, hoe ziet een proces er nu en na de implementatie uit, hoe worden medewerkers betrokken, hoe ga je de gebruikers trainen etc..
In de praktijk komt het nogal eens voor dat men snel met Salesforce CRM aan de slag gaat zonder goed te toetsen of deze, standaard op Amerikaanse verkoopstijl ingerichte, applicatie wel past bij de eigen organisatie. Salesforce heeft alles in zich om geheel afgestemd te worden op het eigen proces, maar dit wordt soms nagelaten. Salesforce implementaties waarbij alleen gebruikers zijn aangemaakt en wat contacten en accounts zijn geïmporteerd, komen nog steeds voor. Gevolg: gebruikers snappen niet goed hoe het salesproces in CRM werkt en gaan zelf maar wat aanrommelen. Zijn in zo'n situatie de rechten ook nog niet goed ingericht en heeft iedere gebruiker beheerdersrechten dan kan er een wirwar aan objecten en velden ontstaan.
Gebruik je al Salesforce maar worstel je er mee eruit te halen wat je er van verwacht?
Wij kunnen een QuickScan uitvoeren en zo achterhalen waar er verbeterpunten liggen.